Polityka cookies 
Generator planu ćwiczeń
Lista ćwiczeń
Tablice do ćwiczeń wzroku
tablice do ćwiczeń
 

Zanim zaczniesz ćwiczyć

Witam serdecznie wszystkich, którzy postanowili spróbować niekonwencjonalnych metod poprawy widzenia. Metody te zostały opisane już 100 lat temu przez świetnego amerykańskiego okulistę, dr Williama Batesa i do dzisiaj są rozwijane i stosowane z sukcesem na całym świecie. Oparte na latach doświadczeń i badań pokazują, jak w naturalny sposób wzmocnić swój wzrok oraz jak powinien wyglądać prawidłowy proces patrzenia i widzenia, tak bardzo zaburzony w dzisiejszym skomputeryzowanym i technicznym świecie.

Dla kogo jest ten portal?

  1. Dla każdego kto ma problemy z prawidłowym widzeniem i w naturalny sposób chce odzyskać jego dawną sprawność
  2. Dla osób dobrze widzących, aby widmo okularów nigdy ich nie dopadło, a ich wzrok stał się jeszcze lepszy niż dotychczas
  3. Dla każdego w wieku od 5-100 lat, gdyż na poprawę widzenia nigdy nie jest za późno, bez względu na to co mówią wam okuliści

Od czego zacząć?

  1. Koniecznie przeczytaj poniższy rozdział "Zanim zaczniesz ćwiczyć" i zastosuj podane tu wskazówki. W zasadzie zachęcam do przeczytania całej sekcji Wstęp do ćwiczeń oraz Ćwiczenia relaksacyjne.
  2. Stosuj odpowiednie okulary do ćwiczeń lub też całkowicie z nich zrezygnuj (przy małej wadzie wzroku)
  3. Wykorzystaj generator planu ćwiczeń do wygenerowania własnego zestawu ćwiczeń.
  4. Wszystkie wymagane pomoce do ćwiczeń możesz zakupić w naszym sklepiku .
  5. Ćwicz, ćwicz, ćwicz…..

Zanim zaczniesz ćwiczenia, odwiedź okulistę

badanie okulistyczne Okulistę warto odwiedzić z kilku powodów. Przede wszystkim określi on Waszą wadę wzroku, co będzie ułatwieniem przy wyborze ćwiczeń pod konkretną wadę, jak również będzie wyznacznikiem poprawy wzroku. Wizyta u specjalisty pozwala również na określenie nietypowych zmian w oku, zwyrodnień, nowotworów i innych chorób oka, które mogą być przeciwwskazaniem do wykonywania opisanych tu ćwiczeń.

Portal jogaoczu.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wykonywanie zaprezentowanych tu ćwiczeń. W każdym przypadku należy skonsultować się z okulistą, czy wykonywanie prezentowanych tu ćwiczeń jest bezpieczne.

Warto również wspomnieć o kolejnych wizytach pod kontem poprawy wzroku. Wizyta okulistyczna powinna być wykonywana nie wcześniej niż po około roku czasu. Wynika to m.in. z dużego błędu pomiaru tzw. "komputerowego badania wzroku". Do określania własnych postępów wystarczy wykorzystać tablicę Snella.

Okulary i szkła kontaktowe

Aby wykonywać prezentowane tu ćwiczenia oko musi starać się pracować, a nie będzie tego robiło jeżeli założymy na nie dobrze dopasowaną "protezę" jaką są okulary. Ogólnie zalecam następujące podejście:

pies w różowych okularach
  1. Dla wady <= 1 dioptria, ćwiczenia powinny być wykonywane bez okularów. Osoby z taką wadą powinny całkowicie zrezygnować z noszenia okularów. Wyjątek: jazda samochodem, tutaj nosimy szkła przepisane przez okulistę.
  2. Dla wady >1 dioptrii należy zakupić okulary słabsze o ok. 1 dioptrię i w takich okularach należy ćwiczyć jak też używać ich na co dzień. Wyjątek: jazda samochodem, tutaj nosimy szkła przepisane przez okulistę.
  3. Osoby noszące szkła kontaktowe powinny z nich zrezygnować (nie da się w nich efektywnie ćwiczyć) i zakupić okulary (patrz punk a i b). Ostatecznie można zastosować takie rozwiązanie, że ćwiczymy rano i wieczorem, kiedy nie założyliśmy jeszcze szkieł kontaktowych, a w ciągu dnia wykonywać głównie ćwiczenia relaksacyjne.

Zastosowanie szkieł o słabszej mocy niż nasza wada spowoduje, że nasze oczy zaczną pracować. Z początku będzie to dla Was na pewno pewnym wysiłkiem, ale minie tydzień czy dwa a zobaczycie, jak bardzo Wasze oczy się wzmocnią. Zaczniecie rozpoznawać to, co wcześniej było bardzo rozmyte i praktycznie niewidoczne.

Dlatego usuńcie Wasze oczne "protezy" i do roboty...

Farmakologia i odżywianie

tabletki Ponieważ ćwiczenia wzroku będą dużym obciążeniem dla Waszych oczu, warto je czasami wspomóc przez odpowiednią dietę czy farmakologię. Nie chcemy Was tutaj namawiać do łykania wszystkiego co znajdziecie w aptece, ale przeczytajcie proszę poniższe wskazówki a być może część z nich wykorzystacie dla dobra waszych oczu. Jeżeli chodzi o specyfiki, które możecie nabyć w aptece, to szczególnie polecamy krople ze świetlikiem i Klarin, ze względu na ich naturalne sposoby produkcji.
  1. Wsłuchujcie się we własny organizm. To on powie Wam, czego mu w danej chwili potrzeba. Jeżeli macie ochotę na kwaśne, słodkie, słone itd. to zjedzcie coś co będzie właśnie kwaśne, słodkie czy słone. Jeżeli oczywiście nie będzie to 10 pączków dziennie czy wizyta w McDonald’s co drugi dzień :-) Nauczcie się rozpoznawać potrzeby własnego organizmu od łakomstwa.
  2. Zapewne nie raz już słyszeliście "jedzcie dużo owoców i warzyw". No cóż ja też się pod tym podpisuję, ale dodam też: jak również nabiał, mięso, ryby, chleb, masło, słodycze, orzechy, owoce świeże jak i suszone, no i warzywa. Wszystkiego w ramach rozsądku, bo najważniejsza jest dla organizmu równowaga.
  3. Pijcie dużo wody w ciągu dnia. Niech więc nie będą to 2 filiżanki herbaty, ale woda w różnych postaciach najlepiej 1-2 litry dziennie.

Tablice i inne pomoce do ćwiczeń

tablice do ćwiczeń Część prezentowanych na tym portalu ćwiczeń wymaga użycia odpowiednich tablic do ćwiczeń lub innych pomocy. Możecie je nabyć w naszym sklepiku, w którym znajdziecie też mnóstwo ciekawych książek pogłębiających wiedzę na temat ćwiczeń wzroku oraz pomoce, które ułatwią wykonywanie technik relaksu czy bardziej zaawansowanych ćwiczeń wzroku.

Ile czasu dziennie ćwiczyć?

To dobre pytanie, na które jest tylko jedna odpowiedź: tyle, ile tylko masz. Jeżeli możesz poświęcić swoim oczom tylko 5 min. dziennie to ćwicz 5 min dziennie, ale jeżeli możesz ćwiczyć 1.5 h dziennie to super. Dokładny plan ćwiczeń w zależności od Waszej wady wzroku i ilości wolnego czasu dziennie, możecie pobrać w generatorze planu ćwiczeń.

Ważne jest również aby nie przesadzić z ćwiczeniami już na starcie. Zaczynajcie stopniowo zwiększać czas ćwiczeń pamiętając, że najważniejsza jest relaksacja i to jej powinniście poświęcić jak najwięcej czasu. Ćwiczenia bardziej obciążające wzrok powinny być stosowane z umiarem. Obserwujcie własny organizm, a przede wszystkim Wasze oczy. To one same powiedzą Wam kiedy przesadzacie i kiedy należy przestać. Jeżeli wyczujecie, że nadwyrężyliście wzrok, zastosujcie jedno z ćwiczeń relaksujących (głównie palming).

ćwicząca dziewczyna Ćwiczenie wzroku to nie to samo co ćwiczenie na siłowni. Tutaj chodzi bardziej o rozluźnienie mięśni, niż ich wzmocnienie. Zrozumienie tego jest kluczem do sukcesu, a nie jest to proste, gdyż w naszej kulturze formy dynamicznego i pasywnego relaksu wzroku oraz całego ciała są mało znane i rzadko stosowane.

Depresja i zmęczenie związane z wykonywaniem ćwiczeń.

emotikona płaczek Jak w wielu innych dziedzinach życia również przy ćwiczeniach wzroku nastąpi moment zniechęcenia, zmęczenia, braku widocznych postępów a nawet chwilowego pogorszenia wzroku. Jak sobie z tym radzić? Z własnego doświadczenia proponuję zrezygnować z ćwiczeń wzroku na tydzień lub dwa i zająć się czymś innym.
Iść kilka razy na basen czy do kina, odwiedzić dalszą rodzinę, czyli mówiąc krótko zrobić sobie takie małe "wakacje od ćwiczeń". Najważniejsze, żeby nie wpaść w zniechęcenie i apatię, bo może to zniweczyć osiągnięte już wyniki i poświęcony czas.

Należy jednak na co dzień przestrzegać zasad dobrego widzenia, nie zapominając o relaksie wzroku i ciała.

Jak długo muszę ćwiczeń, aby poprawić swój wzrok.

Pierwsze pozytywne wrażenia poprawy wzroku większość ludzi zauważa już po 2 tygodniach. Bardzo dużo zależy jednak od wielkości wady wzroku i od samego przygotowania do ćwiczeń (min. 0,5 h dziennie + noszenie odpowiednich okularów). Można średnio założyć, że przy prostych wadach wzroku jest to poprawa rzędu 0,5 dioptrii w ciągu 2-3 miesięcy przy min. 2 sesjach ćwiczeń dziennie po 20 minut. Na konkretne efekty (zwłaszcza widoczne u okulisty) trzeba jednak poczekać.

emotikona oczy Nie ma się jednak co oszukiwać, przy dużych wadach które powstawały np. 10 lat, niemożliwe jest odniesienie sukcesu w pół roku. Powrót do normalnego wzroku będzie stopniowy, jednak możliwy do osiągnięcia w dużo krótszym czasie niż powstawała sama wada.


ŻYCZYMY WSZYSTKIM POWODZENIA I SUKCESÓW W POPRAWIE WZROKU!

 
 
  © 2010 - jogaoczu.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone